رواية طفلة في حياتي الفصل الثامن 8 بقلم اسيل باسم
خرج من الحمام وهي بين يديه يقبلها.. برقة وحب....
اجلسها على طرف السرير وهو يسند جبينه بجبينها .....
نوح بحب حاسس اني في الجنة حاسس اني مكنتش عايش من قبلك
حبك ليه طعم تاني ي جنا ..
اخفضت راسها بخجل. .. ابتسم عليها بخفة
نوح بحب انا هسيبك و اروح الشركة ضروري والا مكنتش
سيبتك ي جنتي
هزت راسها بنعم لا تقوى على الرد
نوح بضحك طب مش هتودعي جوزك حبيبك
جنا بخجل تروح و ترجع بالسلامه
نوح بعبث توتوتو معجبتنيش
بصتله بعدم فهم قام قرب منها بشدة سلبت أنفاسها...
نوح وهو ببوسها بشوق اقصد كده
بعد عنها بعد مدة بصعوبة يحسد عليها باسها من جبينها
نوح الأحسن امشي دلوقتي .. سلام ي قلبي
قفزت عاليا وهي تضحك بسعادة
احتضنت قميصه .. بقيت ليا وانا ليك ي نوح
محدش هيفرق بينا مفيش حد هيقدر يفرق بينا ابداااا
اقتحمت غرفته بكل همجية و عنف
نظر للذالك الدخيل وجدها هي ...
نوح بغضب انتي بتعملي اي هنا ..
نور بحقد .. جاية اسلم على خطيبي السابق اي اجرمت في اي
نوح بغضب.. اطلعي برا
نور بغل هدي شوية انا بس جاية اقولك كلمتين و رايحة
مش انت سبتني عشان المحروسة مراتك .. ابقى استعد تلبس
عليها الاسود
انت فضلتها عليا ي نوح .. بس مش هتتهنى بيها
لاني هحسرك عليها . طول عمرك
نوح بهدوء خلصتي يلا اطلعي برا دلوقتي
ابتسمت نور بسخرية وخرجت من مكتب نوح بل من شركته كلها وهي كلها عزيمة عشان تدمر نوح و جنا..
نوح بغضب اووف ي نوح اوووف على الزباله ال بتدخلها
حياتي والله لاحرقك لو قربتيلها ي نور
اخذ الفون بتاعه و اتصل بحبيبته ال ردت بعد وقت
نوح بحب وحشتيني ي قلبي
جنا بحب وانت كمان وحشتني اوي
نوح بتعملي اي دلوقتي..
جنا بفرحة كنت بشوف الهدية ال بعتهالي
لسا هفتحها انت اتصلت..
نوح باستغراب هدية اي ي حبيبتي انا مبعتش حاجة
جنا ازاي مبعتش والهدية عليها اسمك ي نوح
افتكر نوح تهديد نور قام جرى يخرج من المكتب
نوخ بتحذير اوعى تفتحيها ي جنا
مسافة السكة و اكون عندك ي عمري انتي خليكي بعيد عنها تمام
جنا بقلق حاضر
ده انت لاحقني بقا
عز بهدوء وهلحقك ليه يعنى ي آنسة ريتال
انا عندي موعد مع السيد ابوكي
مش قولتلك هشرب عنده القهوة
ريتال بس ال بابا مش هيكون فاضي حضرة الضابط
عز بيه اتفضل حضرتك ... اهلا وسهلا
عز بابتسامة واسعة اهلا بحضرتك ي باشا ..
طارق بهدوء تشرب اي
عز وهو ببص لريتال قهوة لو مش هعذبك ي باشا
طارق. عذاب اي .. بس
عز بعملية. ذي م قولتلك كده على التلفون طارق بيه انا هنا
تحت امرك ومحدش هيقدر ياذيك طول م انا موجود....
طارق انا مش خايف على نفسي ي عز انا خايف على بنتي هي بنتي الوحيدة قطعة من قلبي و روحي
عز بجدية قولتلك ي طارق بيه طول منا موجود لا انت ولا بنتك
هيحصلكوا حاجة انا تحت امرك وقريب اوي هنمسك ال بيهددك
و نحطه في الحبس
ريتال ممكن افهم اي ال بيحصل هنا ومين ال بيهددك ي بابا
ومكلمتنيش ليه
طارق ده مجرد واحد مغفل بيكلمني على الفون و بيهدد
وقريب هوصلوه هو و ال معاه بس اهم حاجة عايزك انتي بعيدة عن كل ده انا مش هستحمل اخسرك انتي كمان
عشان كده حضرت الضابط عزالدين هيفضل معاكي علطول
هو هيكون حارسك الشخصي
ريتال بصدمة لا مؤاخذة ي بابا هيبقى اي
بصلها عز بخبث. ولسا دي البداية احنا لسا بنقول يهادي
حضنها بقوة .. انتي كويسة.
جنا ااااه كويسة ي نوح في اي قلقتني بجد
نوح وهو ببص على الهدية ال في الطاولة ..
لا مفيش حاجة ي روحي . بس انتي وحشتيني اوي
جنا بخجل وقفت قلبي .. انا افتكرت الهدية فيها حاجة وحشة
لاسمح الله عشان كده قولتلي مفتحاش بس لو مش انت ال بعتها مين ال باعتها
نوح وهو بيلعب في شعرها مش يمكن حد حب يبارك لنا على جوازنا ذي م انتي عارفة كلهم عرفوا انك حرم نوح الشامي
جنا طب هروح افتحها واشوف فيها اي
مسكها من يدها وقربها ليه اكتر
نوح اداي انتي قلبك قاسي قولتلك وحشتيني
مفيش وانت كمان
جنا بخجل نوح بطل ارجوك
نوح ده ال طلع معاكي ي حبيبة قلبي انا مخاصمك
وطلع راح اوضته وهو عارف انها هتلحقه
وفعلا لحقته اوضته ..
جنا بخوف انه يكون زعل فعلااا ... نوح بجد انت زعلت مني
انا مقصدش طب انت وحشتني ووحشتني اوي كمان
انا مقدرش على زعلك ي حبيبي
حاصرها على الباب وهو بيحاوط خصرها بحميمة
طب منا عارف
جنا بغيظ. انت مش هتبطل.. سبني ي نوح انا مخاصمك
هز راسه بلا وهو بيقرب منهااا ... هصالحك ي. قلب نوح ......
طلع فيها اي. عز اخلص
عز وهو بيمسح الهدية بالماسح الضوئي
..... الحمدلله محدش فتح العلبة دي ي نوح
نوخ بغضب اخلص فيها اي
...... فيها تعابين ي نوح ... اي حد كان هيفتح العلبة دي
هيلدغه التعبان علطول بس الحمدلله انت عرفت تتصرف وتبعدها عن الاوضة دي والا زمانا كنا بنقراء الفاتحة على روحهها
نوح بعدم تصديق. انت بتقول اي
... ذي م بقولك كده ده الظهر في الماسح .. تعبانين .....يتبع
البارت 8
#طفلة_في_حياتي